CrossFit basisoefeningen

Ben je een beginnend CrossFitter? Dan doe je er goed aan om te starten met de basisoefeningen. Als je zware gewichten gaat toevoegen terwijl je de basis nog niet op orde hebt, dan is de kans op blessures groter. Bovendien is het lastig om verder te groeien als CrossFit atleet als je de techniek van de oefeningen niet beheerst. Het is dus belangrijk dat je de oefeningen eerst technisch goed leert uitvoeren.

9 functionele basisoefeningen

CrossFit onderscheidt 9 functionele basisoefeningen. Deze oefeningen komen ook veel terug in de meer geavanceerde oefeningen. Met ‘functioneel’ wordt bedoeld dat de CrossFit oefeningen ervoor zorgen dat oefeningen in het dagelijks leven makkelijker worden. Zie hieronder de 9 basisoefeningen in CrossFit en bekijk de video’s met instructies.

  1. Air Squat
  2. Front Squat
  3. Overhead Squat
  4. Shoulder Press
  5. Push Press
  6. Push Jerk
  7. Deadlift
  8. Sumo Deadlift High Pull
  9. Medicine-Ball Clean

Heb je de basisoefeningen onder de knie? Ga dan verder met alle andere CrossFit oefeningen.

CrossFit atleten zijn allround atleten

De oefeningen in CrossFit zijn vooral geïnspireerd door gewichtheffen, gymnastiek en atletiek. Daarnaast worden onderdelen als zwemmen en roeien ook steeds populairder tijdens CrossFit wedstrijden. Omdat het een veelzijdige sport is, zijn CrossFit atleten eigenlijk allround atleten. Ze zijn niet goed in één ding, maar ze proberen goed te worden in een breed scala aan oefeningen. Wil je meer weten over oefeningen en hoe je kunt starten met CrossFit? Bekijk dan onze beginner’s guide. Hierin worden 4 stappen beschreven die je gaan helpen om wegwijs te worden in de wereld van CrossFit. Heb je al een leuke CrossFit box gevonden? Vind een CrossFit box bij jou in de buurt.

Laat een Reactie achter